Виховна програма Ромашківської ЗОШ І – ІІІ ступенів
Місія школи: Розвиток особистості школяра шляхом залучення його до творчої діяльності
Загальні виховні завдання школи
- Розвиток мобільності і конкурентоспроможності особистості.
- Формування почуття відповідальності за долю України.
- Виховання в учнів розуміння особистості, як органічної частини навколишнього середовища.
Загальні виховні завдання школи |
Конкретні виховні завдання |
Розвиток мобільності і конкурентоспроможності особистості.
|
1.1 - Розвивати потребу у самовдосконаленні шляхом раціонального розподілу варіативної складової навчального плану і годин гурткової роботи 1.2 – Розроби рейтингову систему класних колективів для розвитку здорової конкуренції 1.3 – Формувати навики самостійно вирішувати поставлені завдання через роботу над індивідуальними і груповими проектами. |
Формування почуття відповідальності за долю України.
|
2.1 - Традиційно відзначати національні свята для піднесення патріотичного духу учнів 2.2 - Удосконалювати роботу шкільного самоврядування для розвитку лідерських здібностей учнів 2.3 – Вивчати та досліджувати історію свого села для формування ціннісного ставлення до сім'ї та оточуючих |
Виховання в учнів розуміння особистості, як органічної частини навколишнього середовища.
|
3.1 – Забузпечити фізичний розвиток учня через формування у дітей навичок здорового способу життя 3.2 - Проводити профілактику шкідливих звичок 3.3 – Виховувати любов до природи, відповідальне ставленння до навколишнього середовища, через охорону довкілля та дбайливе ставлення до нього |
1. Розвиток мобільності і конкурентоспроможності
1.1. Розвивати потребу у самовдосконаленні шляхом раціонального розподілу варіативної складової навчального плану і годин гурткової роботи
№ |
Зміст |
Термін |
Необхідний ресурс |
Відповідальні |
Очікувані результати |
1 |
Провести опитування щодо вподобань та інтересів учнів. |
вересень |
анкетування |
Практичний психолог |
Результати анкетування |
2 |
Розглянути потенціал педагогів навчального закладу. |
Травень (2014) |
Матеріали атестації педагогічних працівників |
Заступники директора |
Розподіл годин варіативної частини |
3 |
Максимально використовувати варіативну складову робочих навчальних планів для організації курсів за вибором, факультативів, що будуть задовольняти інтереси учнів, розвивати їх нахили та здібності. |
червень (2014) |
Навчальний план |
Директор, заступники директора |
Задоволення потреб учнів |
4 |
Розширювати мережу гуртків, секцій відповідно нахилів, інтересів учнів |
вересень |
Розподіл гурткових годин, потенціал керівників гуртків |
Директор, заступник з НВР |
Задоволення потреб учнів |
5 |
Залучити учнів з групи ризику до гурткової роботи. |
вересень |
Визначення нахилів учнів з групи ризику |
Наставники |
Зацікавлення учнів з групи ризику |
6 |
Провести виховні години, бесіди, круглі столи, щодо нахилів учнів. |
Вересень листопад |
Сценарії виховних годин, додаткові матеріали |
Педагог-організатор, класні керівники |
Задоволення потреб учнів |
7 |
Удосконалити роботу гуртків: «Юні друзі природи» та «Географічне краєзнавство» |
Вересень, жовтень |
Програми гуртків |
Педагог-організатор, керівники гуртків |
Розвиток естетичних смаків учнів |
8 |
Провести творчі звіти клубів та гуртків. |
травень |
Зібраний матеріал, надбання |
Педагог-організатор, керівники гуртків |
Розвиток пізнавальних здібностей учнів |
1.2. Розробити рейтингову систему класних колективів для розвитку здорової конкуренції
№ |
Зміст |
Термін |
Необхідний ресурс |
Відповідальні |
Очікувані результати |
1. |
Сформувати творчу групу для розробки рейтингової системи. |
Вересень |
Дані про школярів |
Заступники директора |
Створена творчої групи |
2. |
Розробити рейтингову систему класних колективів: І – початкова ланка (1- 4 класи); ІІ – середня ланка (5-8 класи) ІІІ – старша ланка (9-11 класи) Рейтингова система буде включати:
|
Вересень-жовтень |
Дані про класні колективи |
Творча група |
Рейтингова система, сприяння розвитку здорової конкуренції серед учнівських колективів |
3 |
Провести моніторинг учнівських колективів з метою виявлення учнів з групи ризику. |
Вересень-жовтень |
Анкетування |
Психолог |
Виявлення учнів з групи ризику |
4 |
Призначення наставників. Індивідуальна робота з учнями схильними до правопорушень. |
Вересень - жовтень |
Дані про класних керівників |
Заступник з ВР |
Контроль над важковиховуваними учнями |
5 |
Забезпечити у класних куточках «міні дошки слави». |
Вересень-жовтень |
Дані про учнів |
Класні керівники |
Сприяння розвитку здорової конкуренції |
6 |
Проведення шкільних етапів районних конкурсів, олімпіад |
Вересень-жовтень |
Завдання |
Заступник з НВР, вчителі - предметники |
Робота з обдарованою молоддю |
7 |
Поновити шкільну дошку пошани школи. |
Вересень - листопад |
Інформація про учнів школи |
Педагог-організатор |
|
8 |
Залучити учнів школи до участі у районних та обласних конкурсах, олімпіадах, інтернет конкурсах. |
Жовтень-грудень |
Матеріали для підготовки учнів |
Вчителі - предметники |
Можливість для учнів попробувати свої сили |
9 |
Залучити учнів до участі у міжнародних конкурсах: «Бобер», «Кенгуру», «Левеня», «Колосок», «Соняшник», «Патріот». |
Листопад - березень |
Матеріали для проведення конкурсу |
Вчителі-предметники |
Можливість для учнів попробувати свої сили |
10 |
Провести у школі виставки робіт учасників гуртків. |
Березень - травень |
Вироби |
Керівники гуртків |
Розвиток естетичних смаків учнів |
11 |
Провести виховні години, бесіди, круглі столи щодо підняття рейтингу класного колективу. |
Вересень-жовтень, квітень-травень |
Рейтингова система |
Педагог-організатор, класні керівники |
Формування відповідальності учнівського колективу |
12 |
Провести презентацію авторських програмних засобів та навчальних презентацій учнів школи |
Квітень-травень |
Авторські програми |
Вчитель інформатики |
Розвиток пізнавальних здібностей учнів |
13 |
Публічно відзначити переможців. |
травень |
Інформація про класні колективи, грамоти |
Педагог-організатор, класні керівники |
Формування відповідальності індивіда і його місця у колективі |
1.3. Формувати навики самостійно вирішувати поставлені завдання через роботу над індивідуальними і груповими проектами.
№ |
Зміст |
Термін |
Необхідний ресурс |
Відповідальні |
Очікувані результати |
1 |
Провести діагностику й оновити банк даних «Обдарованість» |
вересень |
Анкетування |
Психолог |
Результати анкетування |
2 |
Включити в календарні плани участь учнів у індивідуальних та групових проектам. |
вересень |
Навчальні програми |
Заступник з НВР |
Виконання проекту |
3 |
Організувати експериментальну роботу вчителів-предметників з обдарованим дітьми. |
Вересень-жовтень |
Інформація про потенціал педагогічного колективу |
Заступник з НВР |
Робота з обдарованими дітьми |
4 |
Залучити учнів-випускників до роботи над проектом «Я обираю професію…» |
вересень-листопад |
Профорієнтаційні матеріали |
Психолог |
Проект на профорієнтаційну тематику |
5 |
Участь учнівських проектів у обласних конкурсах та фестивалях науковою творчості. |
Протягом року |
Матеріли для підготовки до участі у конкурсах |
Вчителі-предметники |
Можливість для учнів попробувати свої сили |
6 |
Залучити учнів до роботи над проектами: «Історія мого села», «Історія моєї школи», «Герої нашого села» |
Протягом року |
Історичні матеріали наявні у шкільному музеї |
Керівник музею |
Оновлення історичного матеріалу у музеї школи |
7 |
Провести виховні години, круглих столів, бесід щодо талантів учнів. |
Протягом року |
Матеріли, сценарії |
Педагог-організатор, класні керівники |
Розвиток пізнавальних здібностей учнів |
8 |
Продовжувати роботу над сайтом школи. Створити творчу групу учнів для роботи над сайтом школи. Залучити учнів школи до написання статей на сайт школи. |
Протягом року |
Інтернет |
Вчитель інформатики |
Функціонування сайту школи |
11 |
Підведення підсумків та нагородження переможців. |
травень |
Інформацію про досягнення і перемоги |
Заступник з НВР |
Стимул до навчання |
2.Формування почуття відповідальності за долю України.
2.1. Традиційно відзначати національні свята для піднесення патріотичного духу учнів
№ |
Зміст |
Термін |
Необхідний ресурс |
Відповідальний |
Очікувані результати |
1 |
Розробити календар національно-патріотичних свят. (у класному куточку) |
вересень |
Календар пам’ятних дат |
Педагог-організатор |
Календар національно-патріотичних свят |
2 |
Провести тиждень рідної мови |
жовтень |
Матеріали, сценарії |
Вчителі укр. мови та літератури |
Виховання любові до рідної мови |
3 |
Повідомляти про відзначення свят школярами на сайті школи, у районній газеті. |
Протягом року |
Інтернет |
Вчитель інформатики |
Статті на сайті школи |
4 |
Провести шкільні етапи районних свят. |
Протягом року |
Інформація про конкурси |
Педагог-організатор |
Участь в районних конкурсах |
5 |
Забезпечити участь учнів школи у районних святах та патріотичних конкурсах. |
Протягом року |
Інформація про конкурси |
Педагог-організатор |
Можливість для учнів попробувати свої сили |
6 |
Проводити виховні години, круглі столи, бесіди. |
Протягом року |
Матеріали, сценарії |
Педагог-організатор, класні керівники |
Виховання почуття патріотизму |
7 |
Підведення підсумків патріотичних свят та конкурсів |
травень |
Інформаційні матеріали |
Заступник з ВР |
Нагородження переможців |
2.2. Удосконалювати роботу шкільного самоврядування для розвитку лідерських здібностей учнів
№ |
Зміст |
Термін |
Необхідний ресурс |
Відповідальний |
Очікувані результати |
1. |
Провести вибори представників шкільної організації «Країна Дитинства» по класних колективах. |
вересень |
Інформація про учнів класного колективу |
Класні керівники |
Формування шкільної організації |
2 |
Залучити дітей з групи ризику до роботи органів учнівського самоврядування. |
вересень |
Інформація про учнів з групи ризику |
Класні керівники |
Виховання почуття відповідальності |
3 |
Провести звітно-виборні збори шкільної організації «Країна Дитинства». |
жовтень |
Інформація про роботу попереднього скликання |
Педагог-організатор |
Формування активу шкільної організації «Країна Дитинства» |
4 |
Залучити класних керівників та адміністрацію школи до коригування роботи органів учнівського самоврядування. |
жовтень |
Інформація про роботу шкільної організації |
Заступник з ВР, педагог-організатор |
Визначення наставників |
5 |
Провести звітні конференції комісій. Сформувати календарні плани роботи комісій. |
Жовтень |
Інформація про міністерства |
Наставники, міністри |
Календарні плани роботи міністерств |
6 |
Проводити конференції і круглі столи для формування лідерських якостей активу шкільної організації «Країна Дитинства» |
Вересень-листопад |
Інформація |
Педагог-організатор, заступник з ВР |
Виховання лідерських якостей |
7 |
Доручити Комісії культури та відпочинку організацію та проведення культурно масових свят. |
Протягом року |
Сценарії заходів |
Педагог-організатор, міністр |
Сприяння розвитку організаторських здібностей |
8 |
Доручити Міністерству Туризму та спорту» організацію та проведення спортивно масових свят. |
Протягом року |
Сценарії спортивно-масових свят |
Вчитель фізичного виховання, міністр |
Сприяння розвитку організаторських здібностей |
9 |
Доручити Комісії з питань спорту та здорового способу життя організацію та проведення конкурсів. |
Протягом року |
Сценарії, інформація |
Заступник з ВР
|
Сприяння розвитку організаторських здібностей |
10 |
Доручити Комісії з питань роботи з дітьми молодшого шкільного віку організацію дозвілля, конкурсів, політ хвилинок учнів молодших класів. |
Протягом року |
Сценарії заходів |
Заступник з ВР |
Сприяння розвитку організаторських здібностей |
11 |
Залучити Комісію з питань захисту прав дітей та допомоги у проблемних ситуаціях до проведення
|
Протягом року |
План роботи Ради профілактики |
Наставники,
|
Сприяння розвитку почуття відповідальності і організаторських здібностей |
12 |
Доручити активу шкільної організації «Країна Дитинства» проводити: - розгляд скарг та пропозицій від учнів та вчителів, - формувати журі з представників учнів і вчителів для об’єктивного суддівства шкільних конкурсів. |
Протягом року |
Інформація про учнів школи |
Президент, міністри |
Сприяння розвитку почуття відповідальності і організаторських здібностей |
13 |
Залучити Президента шкільної організації «Країна Дитинства» до районного конкурсу «Лідер року» |
Протягом року |
Інформація про окружні навчання |
Педагог-організатор |
Можливість для учнів попробувати свої сили |
14 |
Провести підсумкові збори |
травень |
Інформація про роботу шкільної організації «Країна Дитинства» |
Педагог-організатор, президент школи |
Підведення підсумків |
2.3. Вивчати та досліджувати історію свого села для формування ціннісного ставлення до сім'ї та оточуючих
№ |
Зміст |
Термін |
Необхідний ресурс |
Відповідальний |
Очікувані результати |
1. |
Провести дослідження історії свого села. |
Жовтень-листопад |
Інформація про можливі джерела дослідження |
Педагог-організатор |
Поповнення інформації |
2 |
Підготувати окрему експозицію на тему «Історія освіти села » |
Листопад-березень |
Матеріали для створення експозиції |
Педагог-організатор |
Узагальнення інформації про розвиток освіти у селі |
3 |
Провести виховні години, круглі столи, диспути, позакласні заходи з історії села. |
Протягом року |
Матеріали, сценарії |
Класні керівники |
Формування ціннісного ставлення до сім’ї, оточуючих |
4 |
Провести виховні години, позакласні заходи, круглі столи на тему «Освіта у моєму селі» із залучення пенсіонерів-вчителів |
Протягом року |
Інформація про учителів, які працювали у даній школі |
Класні керівники |
Виховання поваги до людських досягнень |
5 |
Поповнювати сайт школи новими статтями про історію села та історію освіти у селі. |
Протягом року |
Інформація |
Вчитель інформатики |
Функціонування сайту школи |
6 |
Провести родинні свята та позакласні заходи. |
Протягом року |
Матеріали, сценарії |
Класні керівники |
Формування ціннісного ставлення до сім’ї |
3.Виховання в учнів розуміння особистості, як органічної частини навколишнього середовища.
3.1. Забезпечити фізичний розвиток учня через формуваня у дітей навичок здорового способу життя
№ |
Зміст |
Термін |
Необхідний ресурс |
Виконавець |
Очікувані результати |
1. |
Оцінити стан здоров’я учнів школи |
вересень |
Інформація про учнів школи |
Класні керівники |
Результати дослідження |
2 |
Провести моніторинг режиму дня, якості харчування та рухової активності учнів |
Вересень-жовтень |
Інформація про учнів школи |
Класні керівники |
Результати моніторингу |
3 |
Обстежити житлово-побутові умови учнів, які мають проблеми із здоров’ям |
Вересень-жовтень |
Інформація про учнів школи |
Класні керівники |
Результати обстеження |
4 |
Удосконалити роботу шкільної футбольної команди. |
Вересень-жовтень |
Інформація про вподобання школярів |
Вчитель фізичного виховання |
Робота шкільної футбольної команди |
5 |
Розробити та провести бесіди, та виховні години на теми: - особиста гігієна; - здоровий спосіб життя; - ранкова гімнастика; - зв’язок екології із здоров’ям. |
Протягом року |
Сценарії, матеріали |
Педагог-організатор, класні керівники |
Формування навиків здорового способу життя |
6 |
Проводити спортивно масові свята, змагання. |
Протягом року |
Сценарії, матеріали |
Вчитель фізичного виховання |
Забезпечення фізичного розвитку учнів |
7 |
Провести шкільні етапи районних спортивних конкурсів. |
Протягом року |
Інформація про конкурси та свята |
Вчитель фізичного виховання |
Сприяння розвитку здорової конкуренції |
8 |
Забезпечити участь команд переможців у районних етапах. |
Протягом року |
Інформація про конкурси та свята |
Вчитель фізичного виховання |
Можливість для учнів попробувати свої сили |
9 |
Підведення підсумків, публічне нагородження переможців. |
травень |
Інформація про досягнення учнів |
Вчитель фізичного виховання |
Нагородження переможців |
3.2. Проводити профілактику шкідливих звичок
№ |
Зміст |
Термін |
Необхідний ресурс |
Виконавець |
Очікувані результати |
1. |
Провести моніторинг, наскільки розповсюджені серед різних вікових груп учнів шкідливі звички. |
вересень |
анкетування |
Психолог |
Результати анкерування |
2 |
Розробити графік чергування вчителів на території школи |
вересень |
Розклад уроків |
Заступник з ВР |
Постійний контроль |
3 |
Провести конкурс стінгазет, плакатів, презентацій, рефератів на теми: тютюнопаління, алкоголізм, наркоманія, СНІД тощо. |
листопад |
Матеріали, картинки |
Педагог-організатор, актив шкільної організації |
Профілактика шкідливих звичок |
4 |
Розробити та провести бесіди, та виховні години на теми: - шкідливість тютюну; - як подолати шкідливі звички; - правда про наркоманію; - що таке залежність. |
Протягом року |
Матеріали, сценарії |
Класні керівники |
Профілактика шкідливих звичок |
5 |
Організувати семінари за участі соціальних працівників, лікарів, людей, які подолали шкідливі звички. |
Лютий, квітень |
Інформація |
Педагог - організатор |
Профілактика шкідливих звичок |
6 |
Провести тренінг з дітьми з групи ризику. |
Протягом року |
Інформація про дітей з групи ризику |
Психолог |
Профілактика шкідливих звичок |
7 |
Організувати просвітницьку роботу з батьками |
Квітень-травень |
матеріали |
Психолог |
Пропозиції батьків |
3.3. Виховувати любов до природи, відповідальне ставленння до навколишнього середовища через охорону довкілля та дбайливе ставлення до нього
№ |
Зміст |
Термін |
Необхідний ресурс |
Виконавець |
Очікувані результати |
1 |
Удосконалити розподіл відповідальності класних колективів за частину пришкільної території. |
вересень |
Мапа пришкільної території |
Педагог-організатор, вчитель трудового навчання |
Поглиблення відповідальності класних колективів за прилеглу територію |
2 |
Проводити виховні години, круглі столи, диспути на екологічну тематику. |
Протягом року |
Матеріали, сценарії |
Класні керівники |
Виховання відповідального ставлення до навколишнього середовища |
3 |
Проводити загальношкільні проекти «Чистодвір», «Весняні клопоти», «Збережемо нашу землю зеленою та квітучою». |
Протягом року |
Інвентар для прибирання |
Класні керівники |
Формування відповідальності |
4 |
Провести екологічні акції «Парад квітів біля школи», «Зростаймо разом з деревцем» |
квітень |
Інвентар |
Вчитель трудового навчання |
Формування бережливого ставлення до природи |
5 |
Провести шкільні етапи районних конкурсів на екологічну тематику. |
Протягом року |
Матеріали |
Вчитель біології |
Виховування любові до природи |
6 |
Провести тиждень екології у школі |
квітень |
Матеріали |
Вчитель біології |
Формування бережливого ставлення до навколишнього середовища |