Ромашківський ліцейП`ятниця, 26.04.2024, 15:23

Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
Головна | Мій профіль | Вихід
Меню сайту


DilovaMova.com
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання


Корисні посилання











СХВАЛЕНО                                                                                         

педагогічною радою                ­­­­­­­­­­­                                               

протокол від 31.08 № 1 2020 р.                           

 

ПОЛОЖЕННЯ

про дистанційне навчання в

Ромашківському КЗССО

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

1.1.  Це Положення визначає  основні засади організації та запровадження дистанційного  навчання  в Ромашківському  КЗЗСО  під час карантину.

1.2.  У  своїй  роботі  з  впровадження  дистанційного  навчання заклад освіти  керується чинними документами:

— Конституцією України;

— Цивільним кодексом України;

— Законом України «Про освіту» № 2145-VIII від 05.09.2017;

— наказом  МОН  №466  «Про  затвердження  Положення  про  дистанційне навчання» від 25.03.13 р.

11.3.  Під  дистанційним  навчанням  розуміється    процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається  в основному  за  опосередкованої  взаємодії  віддалених  один  від одного  учасників  освітнього процесу, яке функціонує  на  базі  інформаційно-комунікаційних технологій.

1.4.  Метою  дистанційного  навчання  є  надання  освітніх  послуг здобувачами освіти для набуття ними знань, умінь і навичок відповідно до навчальних програм  шляхом застосування  сучасних  інформаційно-комунікаційних  технологій.

1.5.  Завданням  дистанційного  навчання  є  забезпечення  здобувачів освіти  можливості реалізації конституційного права на здобуття освіти.

1.6.  У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:

асинхронний режим – взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому інтерактивні освітні платформи, електронну пошту, форуми, соціальні мережі тощо;

електронні освітні ресурси з навчальних предметів (інтегрованих курсів) – засоби навчання на цифрових носіях будь-якого типу або розміщені в інформаційно-телекомунікаційних системах, які відтворюються за допомогою електронних технічних засобів і можуть застосовуватися в освітньому процесі при вивченні окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів);

інформаційно-телекомунікаційна система дистанційного навчання (електронна освітня платформа) програмно-технічний комплекс, що об’єднує систему електронних освітніх ресурсів, програмне забезпечення для створення, накопичення та доступу до таких ресурсів, а також для організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання (у тому числі ефективної взаємодії учасників освітнього процесу та контролю за навчанням);   

електронне освітнє середовище – сукупність умов навчання, виховання та розвитку учнів, що забезпечуються за допомогою сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій;

дистанційне навчання – організація освітнього процесу (за дистанційною формою здобуття освіти або шляхом використання технологій дистанційного навчання в різних формах здобуття освіти) в умовах віддаленості один від одного його учасників та їх опосередкованої взаємодії в освітньому середовищі, яке функціонує на базі сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій;

інформаційно-комунікаційні (цифрові) технології дистанційного навчання – технології створення, накопичення, зберігання та доступу до електронних освітніх ресурсів з навчальних предметів (інтегрованих курсів), а також забезпечення організації та супроводу освітнього процесу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення та засобів інформаційно-комунікаційного зв’язку, у тому числі мережі Інтернет;

синхронний режим – взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники одночасно перебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції;

система управління дистанційним навчанням – програмне забезпечення, призначене для організації освітнього процесу, ефективної взаємодії учасників освітнього процесу та контролю за навчанням через мережу Інтернет (у тому числі електронного розкладу занять, електронних класних журналів/ щоденників);

суб’єкти дистанційного навчання – учні та педагогічні працівники, які беруть участь в освітньому процесі за дистанційною формою здобуття освіти та/або з використанням технологій дистанційного навчання;

технології дистанційного навчання – комплекс освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій, що дають можливість реалізувати процес дистанційного навчання в закладах освіти.

РЕАЛІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 

2.1. Дистанційне  навчання  реалізовується  шляхом  використання  технологій дистанційного навчання для забезпечення навчання в різних формах.

2.2. Дистанційна  форма  навчання  в  закладі освіти запроваджена відповідно до рішення педагогічної ради школи.

2.3.  Дистанційне  навчання  організовується  відповідно  до  робочих навчальних планів.

2.4. Дистанційне  навчання  організовується  для учнів,  які перебувають вдома через запровадження карантину

2.5.  Веб-ресурси,  що  використовуються  закладі для забезпечення  освітнього  процесу  за  дистанційною  формою  навчання,  мають бути апробовані педагогами школи у своїй роботі.

2.6. Рішення щодо використання технологій дистанційного навчання у навчальному процесі школи приймається педагогічною радою навчального закладу.

 

  1. 3. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ЗА ДИСТАНЦІЙНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ

3.1. Навчальний процес за дистанційною формою навчання здійснюється у таких формах: самостійна робота, дистанційні навчальні заняття (вебінари),  виконання  проектних  завдань, домашніх  контрольних  робіт,  практична робота, контрольні  заходи. Основною формою організації  освітнього  процесу  за дистанційною формою  є самостійна робота.

3.2.  Самостійне   вивчення   передбачає   використання   навчальних   матеріалів   дистанційних курсів,  які учні отримують  через  Інтернет. Вимоги  щодо  самостійного  вивчення навчального  матеріалу  конкретного предмету  визначаються  програмою  навчальної  дисципліни,  методичними вказівками, інструкціями і завданнями, що містяться в дистанційному курсі.

3.3. Основними видами навчальних занять за дистанційною формою навчання є: лекція, семінар, урок, практичні заняття, лабораторні заняття, консультації та інші.

Лекція — один із видів навчального заняття в дистанційному навчанні, на якому  учні отримують  аудіовізуальну  інформацію  лекційного  матеріалу через  засоби  телекомунікаційного  зв’язку  в  асинхронному режимі,  коли  учні  отримують аудіовізуальний  запис  лекційного  матеріалу.  Допускається  викладення лекційного  матеріалу  у  вигляді  веб-сторінок  або  іншому  форматі,  який допускається для використання в Інтернет (наприклад PDF).

Семінар  —  це  навчальне  заняття,  що  заплановане  програмою  навчання, під  час  якого  відбувається  обговорення  вивченої  теми,  до  якого  учні готують тези виступів на підставі виконаних завдань.

Практичне  заняття  —  це  навчальне  заняття,  під  час  якого  відбувається детальний  розгляд  школярами   окремих  теоретичних  положень  навчальної дисципліни та формуються вміння і навички їхнього практичного   застосування шляхом  індивідуального  виконання  ними  завдань  (контрольних  робіт), сформульованих  у  дистанційному  курсі.  Практичні  заняття  виконуються дистанційно,  результати  для  перевірки  вчителем  розміщуються  на  сервері ДН.

Лабораторне  заняття  —  форма  навчального  заняття,  яка  передбачає,  що учні  особисто  проводять  натурні  або  імітаційні  експерименти  чи дослідження  з  метою  практичного  підтвердження  окремих  теоретичних положень  конкретної  навчальної  дисципліни.  При  проведенні  лабораторних робіт  школярі  набувають  практичних  навичок  роботи  з  лабораторним устаткуванням,  обладнанням,  вимірювальною  апаратурою,  обчислювальною

технікою, методикою експериментальних досліджень у конкретній предметній галузі.  Лабораторні заняття в дистанційному навчанні в залежності від рівня  матеріально-технічної  оснащеності, можливостей  створення  і  використання  віртуальних  лабораторій  проводяться  дистанційно  з  використанням  відповідних  моделюючих  програм (емуляторів),  віртуальних лабораторій тощо.

Консультація  —  це  елемент  освітнього  процесу,  за  яким  учні  дистанційно  отримують  відповіді  від  викладача  на  конкретні  запитання  або пояснення  певних  теоретичних  положень  чи  аспектів  їх  практичного застосування (у формі чату, форуму та особистих повідомлень).

3.4. Лекція, консультація, семінар, урок проводяться з учнями  дистанційно у асинхронному режимі відповідно до навчального плану.

3.5. Отримання навчальних матеріалів, спілкування між суб’єктами дистанційного навчання під час навчальних занять, що проводяться дистанційно, забезпечується передачею відео-, аудіо-, графічної та текстової інформації у  асинхронному режимі.

3.6. Практичне заняття, яке передбачає виконання практичних (контрольних) робіт, відбувається дистанційно в асинхронному режимі.

3.7. Лабораторне заняття проводиться дистанційно з використанням відповідних віртуальних тренажерів і лабораторій.

3.8. До інших видів навчальних занять при здійсненні навчального процесу можуть відноситись ділові ігри, виконання проектів у групах тощо. Ці види навчальних занять можуть проводитись дистанційно асинхронному режимі, що визначається робочою програмою навчальної дисципліни.

3.9. Створення  та  поповнення  інформаційних  ресурсів    дистанційного  навчання  здійснюється  учителями-предметниками закладу освіти. Відповідальність  за дистанційний курс несе його автор.

 

4. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ З ВИКОРИСТАННЯМ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

4.1. У закладі освіти   використання технологій дистанційного навчання зорієнтоване на учнів, що перебувають на карантині.

4.2. Технології дистанційного навчання у закладі при проведенні занять через мережу Інтернет під час карантину використовуються на платформах Google Classroom та Zoom.

4.3. Перелік предметів чи тем навчальних програм, видів навчальних занять, які здійснюються за технологіями дистанційного навчання, визначаються педагогічною радою закладу.

4.4 Під час дії карантинних обмежень (застосування протиепідемічних заходів) освітній процес у закладі освіти за рішенням педагогічної ради може організовуватися у спосіб, за якого окремі теми з навчального предмету (інтегрованого курсу) частиною учнів класу вивчаються очно, іншою частиною учнів класу – дистанційно (в асинхронному режимі, з можливістю надання учням підтримки шляхом проведення консультацій в синхронному режимі). При цьому для учнів визначається черговість очного та дистанційного навчання з метою забезпечення рівних умов для здобуття освіти.

4.5 У разі наявності в учня медичних протипоказань до занять із комп’ютерною технікою для організації освітнього процесу під час надзвичайних обставин можуть використовуватися інші прийнятні засоби взаємодії учасників освітнього процесу, визначені закладом освіти за погодженням з повнолітнім учнем або батьками неповнолітнього учня (одним із них).

  1. 5. ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

5.1. Науково-методичне забезпечення дистанційного навчання включає:

рекомендації з питань організації дистанційного навчання в закладах освіти (щодо розроблення та використання електронних освітніх ресурсів, освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій при організації дистанційного навчання, проведення навчальних занять, оцінювання результатів навчання учнів, внутрішнього моніторингу ефективності дистанційного навчання, координації/модерації дистанційного навчання в закладі освіти, правил безпечної поведінки в мережі Інтернет під час дистанційного навчання тощо);

змістовне, дидактичне та методичне наповнення електронних освітніх ресурсів з навчальних предметів (інтегрованих курсів).

5.2. Педагогічні працівники, які організовують дистанційне навчання, мають підвищувати свою кваліфікацію щодо використання інформаційно-комунікативних (цифрових) технологій в освітньому процесі шляхом формальної, неформальної або інформальної освіти в порядку, визначеному законодавством. Підвищення кваліфікації шляхом формальної освіти здійснюється за типовою програмою підвищення кваліфікації, затвердженою Міністерством освіти і науки України.

5.3. Системотехнічне забезпечення дистанційного навчання включає:

апаратні засоби (персональні комп’ютери, мережеве обладнання, джерела безперебійного живлення, сервери, обладнання для відеоконференц-зв’язку тощо), що забезпечують розроблення, накопичення та ефективне використання електронних освітніх ресурсів, управління освітнім процесом та навчальну взаємодію між суб’єктами дистанційного навчання у синхронному та асинхронному режимах;

інформаційно-комунікаційне забезпечення із пропускною здатністю каналів, що надає суб’єктам дистанційного навчання цілодобовий доступ до електронних освітніх ресурсів для реалізації освітнього процесу в синхронному та асинхронному режимах;

програмне забезпечення загального та спеціального призначення (у тому числі для осіб з особливими потребами), яке має бути ліцензійним або побудованим на програмних продуктах з відкритими кодами;

технічна/сервісна підтримка для забезпечення безперервної роботи платформи дистанційного навчання;

електронні освітні ресурси з навчальних предметів (інтегрованих курсів), що необхідні для забезпечення дистанційного навчання.

Для забезпечення дистанційного навчання учнів, вихованців, заклад може створювати власні веб-ресурси або використовувати інші веб-ресурси, що рекомендовані МОН України.

 

 

 

 

Увійти на сайт

Гаряча лінія


Захист прав дитини


Сайти шкіл району